LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Mynta - 27 augusti 2008 23:23


Musik är liv.

Utan musik hade jag förtvinat.

Musiken fyller mitt liv. Varje dag. Ingen musik = ingen dag.


Lever mitt liv genom musik.

Dagsformen bestämmer vilken typ av musik som gäller.

Musiken kan kasta mig genom olika känslotillstånd - få mig att komma ihåg - göra mig skärpt - få mig att koppla av - kan trösta mig - få mig att må bra - stärka mitt självförtroende - inspirera mig - beröra mig etc etc.

Jag andas musik.


För en stund sedan blev jag riktigt nostalgisk.

Återupplevde en svunnen tid. En tid då jag och storasyster var mitt i en härlig tid av gemenskap, glädje, spänning och framtidstro (80-tal).

Vi ääälskade The Police!

Vi hade ett videoband med en av deras turnéer i bl a Asien. Vi kunde inte se oss mätta på den. Vi trånade gemensamt efter Sting och skrattade och myste åt gruppens humoristiska och musikaliska äventyr.

Vi åkte till Köpenhamn TVÅ gånger för att få uppleva dem live.

Vi var saliga.

Jag har alla deras LP-skivor. Ja - LP- skivor!! Så gammal är jag.


Sedan har jag följt Sting genom åren. Jag har inte gillat all musik han gjort, men det mesta. Han har en speciell plats i mitt hjärta.

Det har storasyster också.


This is for you, my dear; älskar dig!

Puss.

-Remember??







Av Mynta - 27 augusti 2008 21:50


Jag gillar när barnen börjar skolan igen efter sommarlovet.

Vardagen får någorlunda struktur igen, vad gäller mattider, sovtider m m.

Visst älskar jag sol, sommar  & semester - men i lagom dos.

Nu känner man sig faktiskt redo att ta tag i saker igen! Nystart!


Hösten är en underbar årstid.

Morgnarna är skönt kyliga, och dofterna utanför dörren av fuktig mossa och multnande löv är ytterst behaglig.

Det skymmer lite tidigare; man tänder ljus inomhus och myser.

Sovrumsfönstret med sin lilla glipa låter skön & sval höstnattluft sippra in över kudden i precis lagom dos. Bokläsning i sängen hör till. Nu kan man t o m tänka sig att lägga sig lite innan vanliga "bedtime-tiden" - bara för att det är så mysigt!


Med två tonåringar i högstadiet, har det blivit en hel del skolböcker som måste kläs. Men bokomslag är ju såå töntigt (tycker barnen).

(Själv har jag ALLTID älskat varje skolstart ända sedan första klass upp till universitetet enkom för den härliga känslan att få välja nya bokomslag, pennor, suddisar, pennskrin, kollegieblock, skolväska mm mm. RIKTIG nördvarning...)


Efter mycket om och men blev resultatet detta för mina två tonåringar:



Återigen blev gamla trofasta Åhléns min räddare i nöden; de hade enfärgat svart bokomslag. Detta har varvats med dubbelt tidningspapper (lokalblaskan). Markerar lagom distans, sådär...

Huvudsaken är ju att böckerna blir klädda. I dagens resursfattiga skola är detta en påtvingad nödvändighet...


Nej, hörni, nu väntar en skön, sval säng och en god bok!!

-Må gott!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards