LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Mynta - 26 augusti 2008 20:33

...är det ju att man samma dag som man kommer på hur mycket Pink Floyd har betytt för ens utveckling (musikaliska OCH själsliga!!), noterar att lokalblaskan publicerat en artikel om att Pink Floyd kommit till Sverige för att mottaga Polarpriset!!

Lite creepy.


Min personliga hedran kommer samtidigt, alltså.

Från mig & Stickan.

Sedan är det ju tyvärr så, att bandet slagits med en del meningsskiljaktigheter genom åren...

Detta resulterade bl a i, att det enbart var Roger Waters & trummisen Nick Mason som kom hit för att mottaga priset. David Gilmoure & Richard Wright lyste med sin frånvaro...sådant kan göra en lite ledsen...att den underbara musik som de skapat tillsammans inte hjälper att hålla dem förenade...


Men, vad vet jag? De är nog sanna konstnärer, hela högen - inte lätt att förena sådana, eller hur? Var och en måste få välja sin egen väg.

Det gäller ju faktiskt för alla: inte bara konstnärer...?


Denna låt (av mååånga!!!), är ju bara så helt fantastisk, också!!

Videon (från filmen "The Wall") kompletterar låten såå bra!!







Av Mynta - 26 augusti 2008 20:15


Gick runt i vårt lilla hus och vattnade blommor & växter som en annan liten tant...

Kom (en aaaning motvilligt) fram till att jag nog hyser en viss förkärlek till begonior av allehanda slag. MOTVILLIGT. Begonior är tantiga. Och tråkiga.

Sägs det.

Men mina är helt fantastiska!

Kolla:

Vilka läckra, köttigt röda blommor!!


Och denna:

Denna har jag visat i ett tidigare inlägg: Här föll jag för det svart-blodröda bladverket- när solens strålar lyser igenom bladen framträder en helt ofattbar blodröd färg!!


Denna har jag fått av  mamma, och kommer åter varje sommar, efter att den "sovit" helt under jord under vinter & vår:


Jag vet faktiskt inte vad någon av dem heter...

Gemensamt för dem alla, är det "köttiga" bladverket och de färgstarka blommorna (och bladen). Den "svarta" varianten, har jag aldrig sett blomma än...


Under tiden jag vattnade blommorna tänkte jag på att jag nog ville bjuda på lite favve-musik i dagens inlägg.  Det skulle vara musik som haft avgörande betydelse i min "musik-utveckling", tänkte jag.

Pink Floyd for genast genom min hjärna (tog en genväg genom själ & hjärta).

Vilken låt skulle jag välja?

Denna "poppade upp" först:


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards