LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Mynta - 24 augusti 2008 17:00


Sonen fyller år i mitten av augusti - då brukar vi ha kalas med närmsta släkten inbjuden. Vi är så många när vi samlas allihop, så ibland "delar vi upp" kalasen. Makens släkt ena dagen, min släkt den andra...

Igår hade vi min närmsta släkt här. Jag gillar att dekorera med vad naturen har att erbjuda för tillfället - igår blev det rönnbär!


Trevligt hade vi - det syns på disken...


Kära moster K hade med sig "nåt litet" till mig (oss?!) även denna gång;

en liten burk med korklock. Urfin!


...annars tog sommaren slut alldeles för fort, tycker jag!

Fr o m augusti har det nästan bara regnat & blåst. Kvällarna börjar bli riktigt kyliga, och det doftar tungt av höst på morgnarna...


Vi har haft ett par rejält blåsiga dagar härnere i Skåne. Det resulterade bl a i att vårt segeltak ute på däcket slets sönder, parasollet likaså:

Nu ser det såhär tråkigt ut - går inte att använda längre...


Jag hann precis rädda hammocken från att välta, samt hammocktaket från att slitas sönder även det. Nu står den som ett sorgligt stålskelett i trädgården. Undras om det blir mer gungande i den detta året?


Höstlöven har faktiskt börjat falla här:

...inte så många; men dock!


Annars är det ju faktiskt skördetid!

Första (och enda??) squashen i vår plastspann...


...och dessa ska snart bli röda (eller gula??). Tar en himla tid, tycker jag!!



De här typerna har vi haft MASSOR av!! Vi har fångat dem (drivvis) i vår getingfälla, och sedan sänkt dem i en gammal murarspann med regnvatten.

No mercy.



Just nu sprider krondillen ljuva dofter i hela huset här hemma.

På torsdag vankas det kräftor!!



Min lilla solnos lyckas ALLTID hitta någon solfläck mellan molnen!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards