LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Mynta - 5 juni 2008 14:17


...och började dekorera. Fick ett plötsligt infall om att hylla en viss svensk formgivare (tusenkonstnär), som inspirerar mig väldeliga:



Stig Lindberg. Här fick det bli lite berså-stuk...


En annan stor inspiratör för mig:



Gudrun Sjödén. Här är några typiska former som brukar ingå i hennes klädkonst...

Här blev det nog dock lite överdekorerat - men too late, liksom...nu får den vara såhär...


Den tredje holken tror jag får bli en egen Mynta-holk.

Är sugen på nåt snirkligt mönster i ultramarin & guld (!).


Hoppas jag inte skrämmer iväg fåglarna nu, bara!


På tal om fågel; Winnerhorse undrade var den här kom ifrån:



Ja, fågeln, alltså. Jo från IKEA (surprise?). Köpte den där för ett antal år sedan. Jag är jätteglad för den. Flugsnapparen också (mummel, mummel...).

Ser ni förresten att det landat pelargoner i denna kruka, som ju står bredvid min numera berömda hammock - snyggt med den röda färgen till allt det svarta, plus att där finns en del rött i hammocktyget också...


Vill bara meddela att min ljuslyktestjärna FORTFARANDE hänger kvar under parasollet. Nu har jag istället börja slå i huvudet i denna:


Det gör lite ont, faktiskt. Måste handla om att jag liksom är någon annanstans i mina tankar hela tiden, utom just där jag befinner mig fysiskt, liksom. Oroande utveckling...

(Oj, vad jag säger liksom, liksom...)


Håller ju förresten på med flaggtillverkning. Kom på att jag kunde slakta en diskhandduk för att få fram långa "fransar" till flaggan:



Nu ska jag faktiskt koka mig en god kopp kaffe och parkera mig mitt i solen tillsammans med en bok. Får se hur länge jag pallar - det är VAAARMT!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards