LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Mynta - 30 maj 2008 21:39


Igår var jag bl a på ett ICA Maxi för att handla mat. Gick omkring på bokavdelningen och kollade in lite nya böcker. På ett av bokborden var det rea - 50% på tidigare reapris! Sånt gillar ju jag!

Fyndade denna underbara bok för endast 29:50!! :

Fylld av helt fantastiskt galna stick- och virkprojekt. En hel DoRedo-grejor...skitkul och inspirerande läsning!!

Bl a en randig virkad bikinitop, som jag blev jättesugen på att göra...


Sedan hamnade jag ju också på ett av mina favvoställen; Åhléns!

Köpte följande:

Jättevackra dubbla kort med kuvert, som jag tänkte göra till konfirmations-tackkort (ja, jag vet det är sent - men bättre sent än aldrig...!)


Denna fastnade jag också för:

En filtbrosch i form av en fågel. (Se - ännu en fågel...) Höll på att äta ett äpple medan jag fotade - la det bredvid, så att ni skulle kunna få en uppfattning om storleken (på fågeln, alltså). Fin, va?

Vet inte riktigt var jag ska ha den ännu, men det kommer jag nog på så småningom...


För något inlägg sedan visade jag ju en liten citronmelissrymling.

Trädgården hyser fler rymlingar. Detta busiga gäng har placerat sig på "fel" sida muren:


Vippvallmor! Kommer att bli upp till två meter höga - bra insynsskydd!!


Av Mynta - 30 maj 2008 21:29


Idag när jag hängde ut en tvätt, såg jag något vackert MITT i rabatten:

Måste vara en Bullius Amorosa. Sprider frön av glädje året om. Perenn. Kräver mycket näring och vatten. Måste tuktas då och då. Trivs i solvarma lägen. Kräver mycket kärlek.



Alltså, detta är så TYPISKT henne - hon bara parkerar sin tunga rumpa var hon vill. Ovanpå blommor, på våra fötter - bara hon hamnar mitt i uppmärksamhetens centrum! Men visst tål hon att tittas på; vår lilla vitsippa...?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards