LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Mynta - 19 maj 2008 08:15


Blev ju förärad en award i helgen:



TACK, Gry!

Mottages med lite skräckblandad förtjusning - nu måste man ju liksom leva upp till denna, också...


Men man kan ju ha INTENTIONEN, i alla fall, eller hur??


Men tidigare i helgen (innan jag fick denna award), hade jag gått och plockat ihop lite gamla tyger och loppisfynd för att försöka mig på att sy två tunikor. Jepp - sy. Sy efter MÖNSTER. Vet inte om jag grejar detta...

Därför blev dagens rubrik HYBRIS.

Komplement-shoppade zick-zack-band & tygstuvar igår.

Kombinerade ihop två "inspirationspaket" (att bli till tunikor).


Inspirationspaket nr 1:



Känns det grönblommiga tyget igen, kanske...?


Inspirationspaket nr 2:



Det rödblommiga tyget är ett "gammalt" IKEA-tyg för 19 kr/m, som dottern haft som draperi framför hyllorna i sitt rum...


Får se vad detta månde bliva. Som vanligt vill jag så mycket, och kan alldeles för lite. Sy efter mönster är inte min melodi - men jag tänker försöka. Har tålamod som en treåring, bara...

En sak är säker; det kommer att ta tiiiid!


Ett annat "inspirationspaket":



I samma affär (gissa vilken...) som jag bl a köpte tygstuvar & zick-zack-band i, hittade jag även lite fina papper, som jag blev oerhört inspirerad av.

Kom hem och klippte ut en massa små cirklar, tänkta att sättas på...



...dessa!

Köpte decoupage-lack. Samt en liten burk skyddslack.

Har härmed inlett mitt andra forskaruppdrag gällande tofflors vidhäftningsförmåga...(stoppa plågsamma toffelförsök...?)

Fortsatta rapporter utlovas.


Måste bara också visa vad jag "går igång" på...

Fortfarande i samma affär (framgår nu vilken, av nedanstående bild), hittar jag en gratis vägledningsbroschyr som handlar om nunofilt. Har aldrig provat att jobba med nunofilt, men denna väst är väl bara helt enastående??



En sån skulle jag vilja ha!! Men den måste man tillverka själv...


På tal om nåt helt annat: Vi har faktiskt haft frost ute inatt!

När jag släppte ut hunden igårkväll på sista kissrundan i trädgården, var det bara 1,4 grader ute. Tog in min stackars tomatplanta samt basilikan:



Nu i efterhand har jag blivit lite orolig för mitt fikonträd - får nog ta in det ikväll, också. Frostrisken ligger kvar veckan ut, sa de nämligen på lokalradion nu imorse...

Konstig mellanperiod vädermässigt, nu. Man går omkring i bikini under dagen & rapsen börjar bli utblommad - samtidigt får man skrapa bilrutor på morgonen...


Nej, nu har jag en massa måsten framför mig: bäddning, dammsugning, hundpromenixing, tvättning...får se när (och om) jag sätter tänderna i tofflor & tunikor...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards