LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Mynta - 16 maj 2008 09:56


Gårdagens baksäte såg ut såhär:


-8 limefärgade helichrysumplantor (ett elände att behöva passera det här trädgårdsmästeriet varje dag, ska ni veta...)

-Ytterligare allergimedicin åt sonen

-Matinköp från ICA; bl a kakmix (föräldramöte på kvällen - man skulle ha med sig en kaka - ja, jag orkade inte bättre; valde att göra roligare saker...)

-Spraylack (samt galltvål som råkade stå framme på disken i färgaffären! - har länge tänkt köpa detta; nu blev det äntligen av!!)


Penséerna i balkonglådorna började bli lite väl gängliga & bleka, tyckte jag:

Dålig ursäkt, kanske - säg som det är: jag ville ha "riktiga" sommarbalkonglådor istället! Köpte helichrysum, som jag haft förut. Då växte de som galna - blev JÄTTESTORA och blommade långt in på hösten.

Snyggt med limefärgat till ultramarin, tycker jag också...

Nyplantat:

Ser glest och smått ut nu, men de kommer att bre ut sig rejält (hoppas jag!). Så här ser de ut lite närmre:

Älskar den intensiva färgen samt "sammetsbladen"!


Ville köra vidare med grönt - sydde därför ny fasadflagga - lite mer somrig, kanske??

Svårt att fota i motljus. Nu ser man ju inte den härliga ljusgröna färgen och mönstret på tyget...

Jag provar att gå närmre:

Nåja, lite bättre. Tyget heter förresten Picnic (av Kajsa Aronsson).


Vi fortsätter med det gröna temat, tycker jag.

Min eviga musa; Persilja, tipsade mig om en fin ljusslinga med blommor att ha runt min tomma tavelram i vardagsrummet. Blev lite fundersam över om jag var så "blommig" (återigen...). Ville prova med en prototyp, först. Plockade fram silkespapper & sax. Klippte och surrade fast:

Lite småtrevligt, va?

Lite närmre:


Ska nog kanske ha mina egna blommor, istället?

Sparar man de pengarna - kan man ju köpa en vinbox eller nåt istället (fniss)!? Vinbox instead of Bluebox - fy, vad vitsigt! Not.


Det är kul att fixa och dona och skapa sina egna varianter av saker och ting.

Mindre roligt när det misslyckas, dock. Kolla hur mina tofflor blev efter att jag använt dem efter spraylackeringen:

Lacken släppte!

Jag pillade av allt för att lacka om - och då försvann även mitt vita blommönster...

MEN - skam den som ger sig. Jag är envis som synden, ska ni veta!

Ska försöka med nåt annat. Kanske de där hobbylackfärgerna från Panduro?

Vi får se. Lovar att visa när det hänt nåt mer på toffelfronten...


Måste bara avsluta med att visa min lilla murreva igen - här dekorerar den vår fula, spruckna betongtrappa. Duktig den är!

Den sköter sitt jobb alldeles utmärkt, tycker jag!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards