LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Mynta - 14 maj 2008 21:05


Tecken hemma hos oss som visar att försommaren är här:


Seglet har kommit upp (annars kan man inte vistas på däcket sommartid - det blir alldeles för varmt...) Fungerar samtidigt som "markis" till fönstret som vetter in mot vardagsrummet - praktiskt!


Parasollet har kommit upp utanför köksfönstret. Fungerar också samtidigt som en sorts markis...

Jag älskar att sitta här på sommaren - under parasollet. Känns som ett litet rum utomhus!


Jag gillar vår gamla parasollfot i gjutjärn!


Grillen kommer ut och får lufta sig några kvällar i veckan...

Ingen Webergrill, precis, men alldeles perfekt för oss! Den står på några gamla klinkers som vi lagt ovanpå balkongbordet från första lägenheten.


Kommer ni förresten ihåg mina bellisar (?), som jag fick i födelsedagspresent av storasyster? De blev ju frostskadade & alldeles bruna. Jag ville inte slänga dem, utan ställde dem i en liten undanskymd hörna. Vattnade lite då och då. Titta nu, vad fina de är! Och nya blå (helt vansinnigt vilda) kompisar har de fått, tillråga på allt! Kul! Älskar att "rädda" växter!!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards