LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Mynta - 9 maj 2008 22:17


...kunde ju inte låta bli att tända mina levande ljus...:

...i "nya" fönstret, samt:


"nya uteljusstaken":


Lite småmysigt.


Slut för idag - tack för idag.

Jobb imorgon...

Av Mynta - 9 maj 2008 20:42


...såg ut såhär i eftermiddags:


...efter att jag kastat mig iväg till loppis & handelsträdgård...


Växter & blommor som kom med hem:

1 röd pelargon + svart stengodskruka

1 röd begonia (tyckte om de mörka bladen tillsammans med den

                        djupröda blomman...)

6 blå hänglobelior med vitt öga

1 kruka persilja (symboliskt) till min kryddlåda under köksfönstret


Loppisskörden blev enligt nedan:


2 blå grekiska tallrikar

1 stort svart keramikfat med cirkelmönster i relief

2 "japanska" stengodstallrikar

3 blå klotljus till min "nya" uteljusstake - vänta ska ni få se...

1 rosa plastkorg till mitt pimpade sopskåp

1 armband med snäckor och blå  "millefiori-pärlor"

1 halsband med millefiori-pärlor i olika rosa nyanser & mönster


1 broderad tavla:


Broderad i korsstygn. Av respekt för kreatören låter jag övriga kommentarer utebli.

Ramen var snygg - och i rätt färg & storlek...

Hittade ingen "maffig & sirlig". Tyckte att denna kanske ändå var bättre...


Först gav jag mig på min nya uteljusstake. Var lite orolig för att blåsiga sommarkvällar skulle kunna sätta eld på husfasaden - satte därför upp mitt gamla fat (från en annan loppis) bakom ljushållaren som skydd. Tryckte dit ett av mina nyinköpta klotljus (slumpades ut för 10kr/st)!



De grekiska tallrikarna fick bli blomfat & "pynt" på uteplatsen:


Kan ni se dem?

De blå hänglobeliorna som jag också köpte idag, är numera planterade mellan margueriterna (som jag fick av mamma) i den blå balkonglådan.

Pelargonen i sin stengodskruka hamnade på bordet.


Det svarta fatet blev fågelbad i en hörna  på däcket:



Hade en gammal jul-ljusslinga i en låda. Satte den runt ramen. Passade PRECIS! (Nästan kusligt bra..) En del lampor funkade inte. Gör inget.


Tänker inte svartmåla ramen. Den gick i mörkt olivgrönt och guldbrunt.

Sammanlänkade gardinen med tygtavlan rätt bra som den var!

Eller hur?


Men nu blev jag ju sugen på att sätta nåt inom ramen...

Det kan man ju variera med vad som känns rätt just för tillfället...


Kanske en vacker text ( utskriven på datorn med nåt häftigt typsnitt), en bit cool textil, eller nåt gammalt notblad (eftersom det är fiolhörnan).


Kanske spegelglas? Eller inte...


Jaja, Detta var så långt. Har varit jättekul idag. Häftigt när man sugs med i kreativa kaostankar. Svårt att sluta. Även svårt att föra konversationer med andra...stackars familj!


Förresten, är det någon som skulle vilja ha den broderade bonaden- så säg bara till! Kan skicka den som brev lätt som en plätt! Känns liiite hårt att kasta den - någon har ju lagt ner sin själ i den en gång i tiden...behåller den ett litet tag till...

Av Mynta - 9 maj 2008 12:16


Tjohooo!

Tror vi landat rätt, nu.

Säger just VI, eftersom det är tack vare mina bloggvänner jag passerat mållinjen! TACK!



Här fortsätter jag då med mitt "Guldbagge-tacktal":


...vill då rikta ett speciellt tack till envisa & extremt inredningssäkra Persilja, för alla dina tips & kommentarer. Jag är tydligen lite blommig, i alla fall - tar tillbaka tidigare egna påståenden...tur du var så ihärdig, Persilja, för visst blev det bra?

Nu var jag tvungen att använda blixten på kameran för att ni skulle kunna se resultatet ordentligt - i verkligheten är ljusinsläppet mycket mjukare & vackrare.


Hittade ju även dessa ljusstakar uppe på byrån i sovrummet (där ändå ingen kunde se dem). Tänkte de kunde få trängas tillsammans med gullrankan.

Blev lite balans, där va?? (Klappar mig själv på axeln...)



MEN:

Nu är ju fiolhörnan extremt tom, eller hur?


Kolla! Den skriker ju ut sin tomhet!!

Skruvade ner den där fula smidesljustaken med klotljuset. Skönt.


Den förpassades till uteplatsen vid köksfönstret. Kan ju tända den nån skön sommarkväll...


...har faktiskt en idé angående det tomma fiolhörnet...

Hade man inte kunnat köpa nån billig hötorgskonst på loppis med en maffig, sirlig ram - slängt motivet och målat ramen svart...

Sedan kunde man ju liksom fixa nån rolig liten ljusslinga att montera runt ramen...(inspirerad av Persilja (IGEN!!))


Vad finns det för roliga ljusslingor som skulle kunnat passa?

Finns det nåt roligt på nätet man kan kolla på??


Har hamnat i världens kreativitets-flow!! Klockan är 12.35, och jag har fortfarande inte ätit nåt idag!! Bara sörplat i mig en kopp kaffe kl sju i morse...snacka om att glömma tid & rum!! Och nu vill jag SNABBT till en loppis, ju! Får väl ta ett äpple och en flaska vatten med mig, så jag inte blir trafikfarlig...


Ses snart igen!


Tjohooooooooo!


Av Mynta - 9 maj 2008 08:14


Sonen konfirmerades ju förra helgen (Ifall NÅGON har missat det...).

Min kära moster var en av gästerna på konfirmationskalaset. Förutom present till sonen ("Holy Toast" bl a, ni vet), hade hon med sig "nåt litet" (hennes egna ord) till mig. En ljuslykta:


Och vet ni; kom ju på att den kunde hänga i mitt förbenade fönster istället för den där mosaiklampan!!



- Det blev väl lite bättre?


Det bästa är ju, att jag klarat mig undan att behöva köpa nåt nytt!!


Värmeljuset som finns inuti är av den större typen - brinner LÄNGE(10 tim)!

Finns faktiskt att köpa i storpack (24st) på IKEA för hyfsad peng.

Nu är man " på G", känns det som.

Ska bara tillbringa en stund vid symaskinen för att försöka fixa till en gardin av loppistyget - måste ju se hur det blir med det tyget istället...

Av Mynta - 9 maj 2008 00:06


...på tal om nåt helt annat...


Man snurrar ju runt på nätet en hel del - hamnar på ställen som man aldrig lyckas hitta tillbaka till. Hur mycket man än försöker.

"Hur gjorde jag - vems länk tryckte jag på - f-n!"


Något jag inte vill missa är den nya sajten; "signerat.se"

Dit ska jag återvända dagligen. Kul med ny, svensk, design!

Heja alla "hemmapulare" och autodidakta konstnärer! Detta är såå häftigt!!


Gillade bl a smyckena av gammalt återanvänt porslin!! Vill ha!

Gillade mycket annat, också!


(...så lägger jag in en bild på nåt fabriksproducerat - hur relevant är det? Men de fanns faktiskt med på signerat.se...)


Kommer garanterat att köpa någon av dessa, när jag stöter på dem:

(Faktiskt min favvetandkräm tillsammans med gamla hederliga Stomatol!)

Design: Karin Mannerståhl. Limited Edition 2008. Liite kul...


Det ska KÄNNAS att man borstat tänderna. Trycker hårt med tandborsten och använder stark tandkräm. Har därmed fått bestående tandborstskador på tänderna. Idiot. Fått lägga i lagningar på de värst utsatta ställena. Isar nåt förbannat, annars. Snäll & överseende tandläkare. Tack för det...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards