LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Mynta - 4 maj 2008 20:30


Ja, då har man kommit ut ur konfirmations-koman...

Jo, faktiskt; koma. Nån sorts ljus bubbla av kärlek och lycka.

Sonens konfirmation blev jättelyckad. Fylld med humor, enkelhet & glädje.

Vädrets makter visade sig från sin bästa sida, och alla var glada och avslappnade. Det var bara 6 konfirmander. Tror detta bidrog ytterligare till den speciella, personliga stämning som faktiskt rådde. Sonen ackompanjerade kantorn med sin fiol under ett par psalmer. Mycket stämningsfullt. Bara att komma ut på kyrktrappan och mötas av denna syn, gör mig såå ödmjuk inför att bara få finnas till och vara där jag är just nu:

Kyrkan ligger belägen uppe på en höjd med milsvid utsikt. Mycket vackert och betagande. Speciellt en vacker vårdag som denna!

(Ser ni alla maskrosor ute i hagarna?)


När vi kom hem (200-meters-promenad genom byn), väntade dukade bord och massor med mat:

Här syns lugnet före stormen...

Många stolar, tallrikar & servetter blir det...

Ser ni hur snyggt servetterna matchar dukningen??? Tack, Persilja!


Idag är jag liksom lite "dagen efter". Lycklig, men trött.

Tog en solig promenad med hunden, och kom hem med denna väldoftande bukett:

 -Blommande häggkvistar!

Det doftar i HELA huset!!

Har alltid tyckt att årets bästa period är den mellan hägg och syrén.


På bilden kan ni även se en bok som jag fick av min syster när de kom till sonens konfirmation:

"Inred med ylle". En bok i precis min smak! Full med inspirerande bilder och nyttig fakta...


Mamma kom med ett gäng margueriter:

 De ska planteras i krukor eller blomsterlådor - ska bara fundera lite var de gör sig bäst...


En av presenterna som sonen erhöll var denna (från min moster):

En s k "Holy Toast". (Från Designtorget, tydligen!) Man trycker liksom ner denna Madonna-stämpel i ett färsk skiva vitt "rostebröd". Sedan rostar man brödskivan - och vips, så har man fått en madonnapyntad rostemacka! Lite fnissigt...


Hade ju tänkt fortsätta min panoreringsserie - även om det är lite såhär  "dagen efter":

Tänkte visa köket. Köksfönstret har ni nog redan sett...


Panorerar vi åt höger från köksfönstret, kommer vi till spisen, brödlådan och vårt enda "vitrinskåp" i köket. Uppe till höger har vi vårt "medicinskåp" i form av två IKEA-korgar.


Panoreringen åt höger fortsätter:

Här syns dörren in till "kontoret" där jag har mitt hobbybord, stationära dator & telefonhörna. (Bilderna från min FÖRSTA panorering).

Här finns kaffekokare, mixer, radio, överbelamrad kyl samt ugn & mikrougn som skymtas till höger...


OK, vi har flyttat oss 90 grader åt höger...

Här finns lite av varje - porslin, skärbräda, brödrost, vattenkokare, teer

m m. Familjens förkläden hänger till höger i en salig röra.


Vrider man sedan blicken strax åt höger, ser man dörren ut till farstun som leder vidare ut till däcket i söder, där jag spenderar mycket tid under vår & sommar. Läsandes & mysandes...

Här ser ni farstun ut mot däcket.

Ja, ni ser väl även pocketboken samt vinet på diskbänken...?

Avslutade nämligen utekvällen (och hela helgen) på bästa tänkbara sätt; nämligen såhär:



Fylld av tillförsikt och värme...




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards