LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Mynta - 28 mars 2008 11:21

...mummel, mummel...sol i sinne...

Hur är det nu man säger? Har glömt. Men kontentan är i alla fall att mitt sinne blir soligt av att se solen komma fram därute. Ser att det blåser rätt bra, samt att termometern (NYA termometern!) visar strax över 6 plusgrader. Kan nog vara en rätt "bitig" vind då. Får känna efter när jag går ut med min gräddbulle.


I ett av mina söderfönster står numera två svartröda vänner:

Min Oxalis som jag köpte på ICA igår. Målade ju om en kruka. Visst blev det fint med svart kruka? Älskar när solen lyser igenom bladen och den där intensiva vinröda färgen kommer fram...


Nu står denna nyinflyttade vän tillsammans med en riktig "gamling" (som behöver planteras om...). Gamlingen är en sorts succulent som jag glömt namnet på. Den har ett roligt växtsätt, tycker jag. Gillar när den slingrar iväg sådär "tanigt". Blir liksom som en skulptur.

Nu kan de stå där tillsammans och lysa blodröda i solen!


Förresten, igår på ICA köpte jag även denna (blev lite mycket bonushandling - men den var ju så billig!):

Är dock liiite kluven till den; vet inte om en betongsnäcka är så "kul". Tror jag ska ut och gömma den i någon rabatt, så att den får lite grön patina. Kostade faktiskt endast 19:90. (Ja, jag vet; 20 kr - låter bara billigare med 19:90...)

Nu när jag tittar på bilden av den påminner den faktiskt om ett kvinnobröst - och då blev den ju genast lite vackrare, eller hur?

Eller är det bara jag som associerar konstigt?


Nej, in i duschen nu, kvinna! Nu är det dags att uträtta lite nyttigheter! Här kan du ju inte sitta hela dagen - hur skulle det se ut?

-Skäms!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards