LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Mynta - 20 mars 2008 09:44

Nu måste jag visa hur långt jag kommit med mitt sticke samt flagga:

...ingenstans, alltså. Man är väl bara människa...(?)


Fick därför leta fram min allra första påskflagga. Det var så mitt flaggande började - för två år sedan när jag köpt en påskduk på loppis som hade kaffefläckar på sig. Vad ska jag göra med denna, istället? Jo, jag gör en flagga...(normalt tänk, eller?)

Numera är mina flaggor längre och smalare. Men jag gillar denna lite ändå. Den hänger på "originalstången" till vår fasadflagga. Sedan gjorde jag en egen; en svart som är mycket snyggare.


Nu när jag ändå börjat visa påsk här hemma, kan jag ju fortsätta min "rundtur". Varsågoda - årets påsk a la Mynta:


Denna åker alltid fram till påsk och fylls med godis. Enbart för att det är min mamma som har gjort den åt mig när hon gick på keramikkurs en gång. Tycker om att den är lite "rå & ruffig" i strukturen.

Affektionsvärde.


Ännu ett loppisfynd. Påsken hemma hos mig är inte så väldigt gul - bara liite.


 Jamen här har vi ju nåt gult...

Vår egen lilla påskhund har hittat solstrålar på golvet och ligger på en gammal trädgårdsmöbeldyna (lååångt ord). Vi går vidare:


Här är det som gulast. Här ses också min gren som hängt många år över matbordet. I den hänger jag vad jag känner för. Nu blev det mina filtade påskfigurer och svarta "korgägg". I grenen har jag satt en ljusslinga som regleras med dimmer. Ger mysigt ljus över bordet. Grenen är från en s k troll-pil (från mammas trädgård).


Nu över till sista (och mest onödiga?) påskbilden:


 Disktrasa medelst höna. Kunde inte låta bli. Den ska maken få glädjen att inviga i afton, eftersom det är han som står för matlagning & disk idag...


Nej, nu ska jag hoppa in i duschen. Jobbedag idag.

-GLAD PÅSK!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards