LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Mynta - 19 mars 2008 20:27

Nå, jag kom iväg på min lilla shoppingtur. Snön hade smält och solen sken och fåglarna sjöng... Hade födelsedagspengarna i väskan och skulle köpa bla skor. Hamnade till slut i en skobutiken med sin eviga slogan enligt rubriken. Behöver skor att jobba i. Står ju i butik, så de får ju se rätt "propra" ut. Samtidigt måste de vara sköna, eftersom det blir mycket "spring" de dagar jag jobbar; ut på stora lager, uppför trappor, städning m m. Hittade två par. Spenderade sedan ca 20 minuter med att försöka tvångshitta ett TREDJE par. Kändes lite löjligt. Behövde ju bara de första två. Vem tjänar egentligen på det? Jag? Orkar inte räkna efter... Här ser ni resultatet:


 Köp 3 betala för 2...

Första paret (typ gympasko) föll jag för p g a paisleymönstret - vet inte om det framgår av bilden...?

Sedan hamnade jag i en smyckesaffär för att leta present till storasyster.

Hittade ett tokigt, härligt halsband (bronsfärgad grov kedja med massa udda berlocker i olika material och färger). Det var nedsatt med 50%, så jag passade på att köpa ett likadant till mig själv. Hittade även ett par fina, silverfärgade örhängen. Fick systerns halsband inslaget i fint litet paket. Gick därifrån glad i hågen. Gick även in i en bokhandel och köpte två  böcker, som jag också tänkte systern skulle få. Avslutade hela rundan på ICA med att handla lite påskgodis till ev påskkäringar imorgon.


Kommer hem; hittar inte min påse med smyckena! Går ut i bilen - letar under säten, dubbelkollar min handväska - ingen smyckespåse...

 Nu börjar jag bli riktigt frustrerad - jag som var så lycklig över att ha hittat något lite kul och udda: Började ringa runt till de olika affärerna för att höra om de hittat min påse (ville inte KÖRA dit igen, eftersom det är hela 10 mil T/R). Ingen hade sett någon påse. Ringde t o m vaktbolaget som brukar patrullera på köpcentrat - men fick tji.

Kan inte sluta tänka på detta. Retar mig så in i bomben! Så himla typiskt!!

BLÄ!


Nu hade jag tänkt lägga in en bild på fina ägg som jag köpte på ICA - men lusten pös ur mig.

Men det är väl kanske ändå "intresseklubben antecknar"-varning på en sån bild. MEN, jag gör det ändå - behöver bli glad igen:

 Jag ska hänga dem tillsammans med mina "filtisar" i grenen ovanför matbordet. Tyckte de var lite fina...


Annars har min eminenta dag varit fylld av bl a matlagning & disk (någon som känner igen sig...?) samt akvariesanering.

Vi har två akvarium i sonens rum. I det ena (120 liter) har vi "Svenne-fiskar", typ Guppies (blir det så i plural?), Black Molly, Neontetror, Ancistrus m fl.

I det andra (ca 55 liter) har vi tre dvärgklogrodor, en Pakistanbotia samt två Kuhli-ålar. Detta lite mindre akvarium har haft problem med biobalansen - det har bl a lett till en massa grönblå alger, som jag haft jättesvårt att bli av med. Idag fick jag för mig att göra något åt det, d v s tömma hela skiten och tvätta grus och skura glas. Alla växter slängdes. Djuren förpassades till ett litet miniakvarium i plast sålänge. Försökte fota, men bilderna blev sopiga. Vill ändå visa:

Miniakvariet i plast... (ser ni grodan nere till vänster?)


 En nyfiken invånare...


Akvarierna var egentligen från första början en present till sonen. Nu har liksom jag tagit över intresset & skötseln. Har man djur måste man sköta dem ordentligt. Jag har alltså tvingats lära mig en massa för att kunna ta hand om dem på bästa sätt. Har faktiskt varit lite kul.


Nu känner jag mig faktiskt lite mer uppåt...ska nog ta ett gott glas vin och varva ner i soffan med dottern...nej, förresten; akvariet måste ju fixas klart!! Tar vinet först i alla fall.



Av Mynta - 19 mars 2008 08:21

Vaknade till ett nytt lager snö imorse. Inte mycket, men fullt tillräckligt om man helst inte vill se det alls. Nu varnar de dessutom för snöoväder i påskhelgen. Värst ska det tydligen bli på Långfredag. Med oavbrutet snöande kombinerat med hårda vindar. PRECIS när vi ska packa in hela familjen för att åka till svärmor på påskmiddag med tillhörande traditionell äggjakt. Gillar inte det alls. Snö kombinerat med hård vind över det skånska slättlandet; not a good combination... det snöar liksom nästan aldrig lodrätt här, utan vågrätt. Rakt in från SIDORNA - i full nittio. Usch. Kan redan nu jobba upp en otrolig ångest inför den kommande bilfärden...

Får liksom hål i magen.

Tänk om det blir såhär igen:


-VILL INTE!!

Bilden är från januari 2005...


Nej, nu vill jag tänka på något trevligare; min (vår?) älskade hund, t ex.

Tur man vet hur hon ser ut, annars hade man kunnat tro att man fått besök från yttre rymden imorse:



Vi har inget värmeelement i vårt sovrum. Åkte ut när vi skulle fixa väggarna. Kom aldrig in igen. Behövs inte heller, när man har ett biologiskt värmeelement i form av denna rymdvarelse...

Hon får faktiskt inte sova i våra sängar nattetid - här har hon fått komma upp i sängarna några minuter efter att väckarklockan ringt, precis innan vi ska gå upp...


Idag ska jag ut och slira på vägarna för att ta mig till ett köpcentrum och påskshoppa lite. Inte till mig själv, men till svärmor, till storasyster som fyller år, till dörrknackande små påskkäringar (skärtorsdag)...

Jag kanske ska titta efter vårskor (Vår? Ha!) till mig själv - fick ju lite fickpengar när jag fyllde år. Får se vad jag giter och hinner. Sedan måste jag hem och sy påskflagga. Nej, jag har inte hunnit...livet har kommit emellan...


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards