LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Mynta - 16 mars 2008 23:06


Tänka sig, jag fick blommor!! Det blev uteblommor för hela slanten.

Vågar knappast säga det, men jag fick bl a penséer..(hrmm)...


De var planterade i en låda som pappa snickrat och behandlat med järnvitriol. Mamma hade fyllt den med vita minipenséer, murgröna & mossa. Murgrönan ser lite ledsen ut, men det beror på att den är alldeles nyplanterad...

Sedan fick jag något som jag har saknat i min trädgård - hoppas jag kan få den att trivas:


-Blåsippa!!

Mamma är så duktig på att "fixa till" blomsterarrangemang. Hon hittar på en massa kul. Notera de vissna löven, videkvisten, mossan & det fina brunpappret. Blir så fint ihop!


Syrran kom med sin vårfavorit; vit Bellis (Tusensköna):


Jättesöta! Klarar lite frost också. Liknar nästan stekta ägg!

Av syrran fick jag även en kokbok av Monika Ahlberg; "Örtamat".

Den tänkte jag ta med mig till sängs och läsa. Oerhört vackra bilder...


Vi hade jättetrevligt, med god middag & gräddtårta till kaffet.

Kvällens körövning var upplyftande som vanligt. Vi håller på att öva in nya låtar, så det krävdes koncentration för att memorera texter och stämmor.

Bra träning för hjärnan!

Hoppas nu mina födelsedagsblommor inte får en köldchock i natt - det ska bli några minus, har de sagt...

Av Mynta - 16 mars 2008 12:39


...detta är den enda blommande blomman inomhus hos mig för tillfället.

Får titta lite extra på den idag, eftersom jag blir ett år klokare just idag.

Mina föräldrar samt storasyster ska komma på middag - ska bli kul! Det är så sällan bara vi träffas; vi som var "min familj" när man var liten...

Ska bli mysigt. Hoppas någon av dem har blommor med sig. Maken hade tydligen letat efter tulpaner till mig (mina vårfavoriter), men endast hittat påskris med fjädrar... (tur han inte köpte - hade nog blivit liite sur).

Nu fick jag en godmorgonpuss och nybryggt kaffe till frukost istället. Duger alldeles tillräckligt.

Senare ikväll ska jag på körövning. Alltså inte köra bil, utan sjunga i kör. Perfekt avslut på veckan, och samtidigt utmärkt batteriladdare inför nästa.

Mår sååå bra när jag får sjunga tillsammans med andra. Får ståpäls varje gång vi lägger ihop stämmorna och blåser på för full hals!

Nej, nu måste jag börja kocka. Återkommer i afton!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards