LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Mynta - 9 mars 2008 18:29

...på ostkaka!


Ni vet, med Keso, grädde , hackad mandel, vaniljsocker o s v...


Slängde i frysta hallon, vaniljsocker & vispgrädde i mixern och åt detta till.

Smaskens!!



Av Mynta - 9 mars 2008 16:39

Måste ju visa hur det går med mitt "stickeri":



Ser rätt hyfsat ut. Myyyycket enklare att sticka på "vanliga" stickor!

Men hur gör man egentligen vid färgbytena? Jag tycker det är jobbigt att sticka med två nystan som hänger och slänger, så jag klipper av garntråden vid färgbytet. Gör jag fel då? Sedan knyter jag ihop garntrådarna två och två längs sidan. Jättefel?


Gillar mitt färgval...

Av Mynta - 9 mars 2008 16:30

Tog en liten "växtkoll" inomhus idag - regnar och är allmänt gråmulet och tråkigt ute idag.


 -Kolla! Blåbärsriset blommar! Kan ni urskilja den vita blomman?

Liknar faktiskt ett blåbär till formen.



Mina små Aloe-barn mår nog inte så bra. Suck. Hur skulle jag ha gjort istället?



Pärlhyacinterna är snart överblommade. Ska ut och plantera dem i rabatten sedan...




Av Mynta - 9 mars 2008 15:50

Är det detta som kan kallas för den s k ketchup-effekten? Först inget. Sedan inget. Sedan allting - på en gång!!


Tack söta Persilja för knuffen in i bloggvärlden! En REJÄL knuff...

Tack alla för att ni kom och hälsade på och lämnade kommentarer.

Betyder otroligt mycket; det är ju liksom det som är grejen med en blogg - den ständigt pågående dialogen oss bloggare emellan! Man blir liksom bekräftad; känns som om någon sitter och säger "umm" (bekräftande lyssningsljud) åt det man skrivit eller visat.


Hoppas vi kan fortsätta "träffas". Hade varit kul. Jag ska göra mitt bästa för att hålla er kvar (hehe; nu börjar jag nästan låta lite obehaglig - som om jag skulle förfölja er...).

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards