LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Mynta - 5 mars 2008 20:43

Nu hör det till saken att jag är helt "grön" på detta med att blogga. Det kommer att krävas tålamod av eventuella läsare...


Hur skriver man bildtexter, till exempel??


Bilderna i förra inlägget är i allafall från mitt hem; men det framgick kanske?

Mitt "gröna" köksfönster, en kökshörna, telefonhörnan, syhörrnan (sopig bild), favorittavlan, öppna spisen med "Tuppaskåpet" bredvid (som pappa snickrat till mig). Har jag glömt något? Har jag säkert. Vågar inte backa för att kolla - då får jag säkert skriva om hela detta inlägg igen...



Idag har det varit vinter i Skåne. SNÖ!! Inte populärt.

Igår (innan snön föll) var jag ute i trädgården i fullt solsken och vårstädade lite iklädd endast långärmad tröja & jeans. Satte bl a penséer i en korg på trädgårdsbordet. Tog en bild av dem i morse efter snön och frysgraderna. Såg lite ledsna ut, med de brukar vara bra på att repa sig.


Passade även på att dela och plantera om vår Aloe, som fått nya "barn". Har aldrig gjort det förut - hoppas de kommer att klara sig! Perfekta att ha till småsår, hundvård m m.


När jag gick med hunden i skogen igår, plockade jag lite grönt och fint blåbärsris som jag satte i vatten när jag kom hem. Nu har bladen redan börjat slå ut. Snart kommer blåbärsblommorna!!


Min betonggubbe ute i rabatten hade fått snö på näsan. Lite kul.


Här kommer lite bilder:

Av Mynta - 5 mars 2008 20:29

Efter att ha varit inne och läst andras bloggar en tid nu, tycker jag det är dags för mig att dela med mig lite av mig själv, mina tankar, min vardag och lite av det som omger mig.


Har intentionen att vara en flitig bloggare som uppdaterar ofta. Älskar nämligen själv bloggar som det händer något i!

Vet inte riktigt hur jag ska presentera mig närmre...

Kanske lite bilder av det som finns i min närhet kan hjälpa till att berätta lite om vem jag är? Vi provar. Här kommer några. Jag är INTE någon duktig fotograf, men jag jobbar på det...



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards